דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לגלות עד כמה צמיגים הם חשובים 

מאת    [ 03/01/2012 ]

מילים במאמר: 423   [ נצפה 1906 פעמים ]

לגלות עד כמה צמיגים הם חשובים

כפי שאתם בוודאי יודעים, לכל חלק ברכב שלכם יש תפקיד חשוב. אין אף חלק שהוא מיותר, וכל חלקי הרכב פועלים ביחד על מנת להביא אתכם למחוז חפצכם בצורה הבטיחותית ביותר. פעמים רבות, כאשר מדברים על רכב מתמקדים בנושאים חשובים כמו המנוע, צריכת הדלק, גודל הרכב, המהירות שלו וכיו"ב. ראוי לדבר ולהזכיר רכיב נוסף שהוא קריטי מאד - צמיגים. תתפלאו אולי לגלות, אבל צמיגים הם האחראיים העיקריים לכך שאתם מסוגלים לנהוג באופן תקין. מספיק לראות כמה פאנצ'ר-מאכרים יש בסביבה, על מנת להבין עד כמה צמיגים הם חלק מרכזי מאד בנהיגה הבטיחותית שלכם. אבל למה זה קורה בעצם?

 

נותן יציבות ושליטה

צמיגים נמצאים בצמוד לכלי הרכב, כמעט מראשית דרכם. ראוי לציין, כי בפעם הראשונה ששיווקו צמיגים, הם לא היו בכלל לכלי רכב ממונעים, כי אם דווקא לכרכרות ולאופניים. כשאתם חושבים על כך - גם לכלי רכב לא ממונעים הצמיגים יכולים כמובן להועיל, וגם שם הם ביצעו מהפכה. אבל ברור שעלייתם של הצמיגים התרחשה בצמוד לעלייתם של כלי הרכב. הראשון להבין זאת היה התעשיין המפורסם הנרי פורד, שהבין שאם הוא רוצה לייצר מכוניות בייצור המוני, עליו להתקין צמיגים לכלי הרכב שהוא מייצר. ראוי לציין, שהחברה לא ייצרה בעצמה את הצמיגים, אלא רכשה את הצמיגים מחברה אמריקאית אחרת שנקראה גודוייר, והייתה חלוצה בתחום.

עם השנים, הצמיגים השתכללו במיוחד, והיום אורך חיים של צמיג עומד על כמה שנים טובות, מבלי שהוא נשחק. חשוב מאד לדעת, כי התפקיד של צמיגים הוא חשוב מאד, משום שדבר ראשון - הם שומרים על החישוקים, כלומר - על גלגלי הרכב בעצמם.

עליכם לזכור כי גלגלי הרכב שלכם צריכים לסחוב משקל לא קטן, וגם לנוע בחיכוך מהיר במיוחד. משום שאלו גלגלי מתכת, ברור שהם צריכים חומר מסוים שיבודד אותם מהאספלט של הכביש - וכאן בדיוק צמיגים נכנסים לתמונה. הצמיג מאפשר לגלגל לנוע גם במהירות רבה מאד, מבלי שהוא מתחכך עם הכביש. יתרה מזו, צריך להבין כי נסיעה על גלגלי מתכת מושפעת מלא מעט זעזועים שיש על הכביש עצמו. לעומת זאת, אחד התפקידים העיקריים של צמיגים הוא בכך שהם בולמי זעזועים מוצלחים במיוחד. נסו פעם לרוץ על כביש אספלט ותבינו כמה הוא מלא במהמורות - ועכשיו תכפילו את זה במהירות של 60 קמ"ש, ותבינו עד כמה הצמיגים מספקים לכם נהיגה איכותית ונוחה.

 

 

 

אתם שולטים על הכביש

בשורה התחתונה, צמיגים הם אלו שמאפשרים לכם לשלוט בכביש - ולא שהכביש ישלוט בכם. הצמיגים משפרים הלכה למעשה את השליטה שלכם בכביש בעזרת הגלגלים עצמם. ברגע שהמהמורות לא מזיזות לכם, ואין חיכוך של הגלגלים עם הכביש, אתם יכולים לנהוג בבטחה, ולא להתעסק במחשבות על הרכב שלכם. לכן, חשוב כמובן לרכוש צמיגים איכותיים במיוחד, שיסייעו לכם במהלך הנהיגה שלכם.

 

המאיסטרו


רשת הצמיגים והג'נטים


צמיגים




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב